:::: Selamat Datang ::: Ke Laman blog Naturopathy/ Homoepathy al-Bayt :::: Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Semua pertanyaan ke Ust Rosdi 018-245 3824 [SMS/ Whats App/ Call] :::: Semua masalah penyakit boleh diikhtiarkan dengan remedy Homoepathy Insya Allah, sila bertanya sekiranya perlu :::

Pengiktirafan dan Penyembuhan

Posted by TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] on 07:00 with No comments

PENGIKTIRAFAN DARI DUNIA BARAT

2O tahun yang silam, ahli-ahli perubatan alopati tidak mahu menerima hakikat penyembuhan penyakit melalui jarum-jarum halus akupuntur. Mereka tetap mengatakan mustahil atau tidak masuk akal. Namun pada awal 1982 hampir 80% pelajar-pelajar yang mempelajari akupuntur dari Prof. Dr. Nik Omar adalah terdiri dari doktor-doktor alopati. Malah seorang pakar bedah jantung dari Afrika Selatan Dr. Bernard Show turut mempelajari akupuntur di Colombo.

Mengikut bancian akhir tahun 1998, hampir 1 daripada 10 orang Amerika Syarikat telah menggunakan perubatan akupuntur dan 1 daripada 5 orang Amerika Syarikat mengamalkan perubatan alternatif seperti akupuntur, homoepati, herbalisme, naturopathy, aromaterafi dan sebagainya.

Perkembangan positif perubatan akupuntur di Amerika Syarikat telah mendorong beberapa buah negara di dunia mengakui kebenaran dan keupayaan akupuntur.

PEMBUKTIAN PENYEMBUHAN

Kaedah rawatan akupuntur klasik ini begitu unik dan amat sukar difahami oleh orang-orang awam. Dengan mempunyai lebih dari 3,500 titik akupuntur di seluruh badan, amat sukar bagi seseorang itu memahami bagaimana titik akupuntur ini mampu memberi penyembuhan kepada pesakit.

Di Amerika Syarikat, satu kaji selidik telah dilakukan dan mereka dapati bahawa aliran tenaga ’Qi’ (chi) dapat dikeluarkan setiap kali jarum akupuntur ditusuk ke titik-titik tertentu yang mempunyai nilai perubatan. Semua aliran ini dikeluar dan dikawal oleh endropin dan monomin pada bahagian otak.

Dengan cara inilah seseorang akupunturis dapat memberi rawatan yang berkesan dengan hanya meletakkan satu atau dua jarum pada bahagian-bahagian badan yang telah ditetapkan.

Contohnya:

Diabetes : 2 jarum hendaklah diletakkan di sekitar betis pada titik yang dinamakan Sanjinjio.

Tekana Darah Tinggi : Titik Bahui dan Taichong digunakan selama 7 hari berturut-turut. Hasilnya tekanan darah dapat diturunkan sebanyak 20-30 unit.

Sakit Buah Pinggang : Titik Fenshu dan Hegu digunakan selama 6 hari berturut-turut dan ianya dapat mengimbangi lebihan protein dan cretinie dalam buah pinggang.

KELEGAAN SERTA MERTA

Yang menakjubkan perubatan Akupuntur adalah ia dapat memberi kelegaan serta merta bagi orang-orang yang megalami kesakitan yang teruk seperti migrin, sakit bahu, sakit belikat dan sebagainya.

0 comments:

Post a Comment

PAUTAN BLOG