:::: Selamat Datang ::: Ke Laman blog Naturopathy/ Homoepathy al-Bayt :::: Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Semua pertanyaan ke Ust Rosdi 018-245 3824 [SMS/ Whats App/ Call] :::: Semua masalah penyakit boleh diikhtiarkan dengan remedy Homoepathy Insya Allah, sila bertanya sekiranya perlu :::

Menyakitkan Akupuntur?

Posted by TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] on 08:00 with No comments

ADAKAH IANYA MELIBATKAN PENGGUNAAN DADAH?

Akupunktur adalah sama seperti rawatan menggunakan herba dan kaedah ini adalah bebas daripada sebarang penggunaan dadah. Rawatan ini juga tidak mempunyai kesan sampingan dan berkait rapat dengan perubatan yang digunakan . Seseorang itu seharusnya memberitahu akupunturis jika mengambil sebarang ubat atau sedang mengandung pada masa rawatan akupunktur dijalankan . 

Jika seseorang itu menggunakan pengatur denyut jantung dan kosmetik implan ianya haruslah memaklumkan terlebih dahulu kepada akupunturis anda. Akupunktur kebiasaannya digunakan bersama dengan ubat-ubatan yang lain untuk menambahkan keberkesanannya. Ia digunakan untuk mengawal kesakitan selepas perubatan dan prosedur pergigian dijalankan. Ia digunakan untuk meningkatkan tahap kesihatan sekaligus menggalakkan penyembuhan dan pengurangan kesan sampingan kebanyakan jenis dadah termasuk ‘Chemotherapy’.

ADAKAH AKUPUNKTUR MENYAKITKAN ?

Kebiasaannya tusukan jarum akupuntur di mana-mana badan tidak mendatangkan apa-apa kesakitan kerana jarum-jarum yang digunakan adalah terlalu halus, lembut dan tajam. Kalaupun sakit, ianya bagai gigitan semut pada tusukan pertama sahaja. Jarum tersebut diletakkan di bahagian lapisan kulit sahaja di antara 0.5cm hingga 1cm atau 1 cun hingga 2 cun. Akupunktur adalah sangat berkesan di kawasan dimana ubat-ubatan biasanya tidak begitu berkesan seperti wabak yang teruk, pengawal kesakitan dan pengurang tekanan.

0 comments:

Post a Comment

PAUTAN BLOG