:::: Selamat Datang ::: Ke Laman blog Naturopathy/ Homoepathy al-Bayt :::: Terima Kasih :::: Sila isikan Borang Tempahan Online bagi memudahkan Urusan Pengeposan Produk Anda :::: Semua pertanyaan ke Ust Rosdi 018-245 3824 [SMS/ Whats App/ Call] :::: Semua masalah penyakit boleh diikhtiarkan dengan remedy Homoepathy Insya Allah, sila bertanya sekiranya perlu :::

BIOCHEMIC REMEDIES

Posted by TERAPI ISLAM AL-BAYT [TIB] on 16:06 with
Also known as the Tissue remedies or Schussler's tissue salt remedies.

This is a system of medicine evolved by Dr. Schussler in 1873. Schussler was a homeopath who propounded the theory that disease is caused by the insufficiency of organic salts in the tissues/cells of the body and that the supply of these deficient salt(s) cures diseases.

Schussler identified 12 homeopathic medicines as the biochemic remedies. These twelve basic salts are : 
  1. Calcarea fluor (Calcium fluoride)
  2. Calcium phosphorica (Calcium phosphate)
  3. Calcium sulphate
  4. Ferrum phosphorica (Iron phosphate)
  5. Kali muriaticum (Potassium chloride)
  6. Kali phosphorica (Potassium phosphate)
  7. Kali sulphurica (Potassium sulphate)
  8. Magnesia Phosphorica (Magnesium phosphate)
  9. Natrum muriaticum (Sodium chloride)
  10. Natrum sulphuricum(Glauber's salt - Sodium sulphate)
  11. Natrum phosphoricum (Sodium phosphate) 
  12. Silicea.

Pada pendapat Dr Shuessler 12 garam mineral ini amat penting untuk mengimbang aktiviti selular (cellular activity) dan kesihatan pada umumnya. Kekurangan garam mineral ini adalah amat kritikal untuk tubuh mengimbang sistem tubuh dan terjadi ketidakselesaan pada tubuh (dis-ease) . Penemuan ini telah memanfaatkan  jutaan orang dengan mengguna kaedah biochemic pada potensi rendah untuk membantu mempercepatkan penyerapan nutrient, proses ini akan menguatkan dan menambah tenaga kepada tisu-tisu yang hidup. Garam tisu akan memberi sokongan kepada fungsi sel yang lebih cekap mengekalkan tahap kesihatan pada tahap terbaik, menambah baik keadaan fizikal dan emosi.
Garam tisu akan membantu fungsi asas sel-sel termasuk mengimbang kuantiti air, penghadaman, menyahtoksin, elastisiti sel-sel, menambah oksigen, membekal nutrisi dan sodium-postasium pada kadar yang stabil. Kaedah ini telah terbukti berkesan lebih 200 tahun, malah amat selamat untuk bayi baru lahir, ibu mengandung dan dewasa. Melasma Free adalah gabungan beberapa remedi garam tisu yang digelar sebagai “bioplasma”. Bioplasma ini akan membantu mengimbang hormon dan akan menghapus jeragat atau melasma  yang menganggu penampilan anda.

PAUTAN BLOG